bluelogo

Wanneer heb je een burn-out, of loop je het risico?

Is er sprake van dat je:

  • Vaak moe bent
  • Hoofd een totale chaos is
  • Vaak geïrriteerd bent
  • Zeer prikkelbaar bent
  • Slecht slaapt
  • Nergens zin in hebt
  • Een uitgeput gevoel hebt
  • Allerlei kwaaltjes hebt
  • Etc….

 

Een Burn-out is iets wat anderen overkomt, maar mij niet. Een paar dagen rust, een slaappil, met vakantie etc. lost dit wel op, wordt vaak gedacht. En dan….

 Opeens ben je totaal leeg.  Je kunt wel 16 uur op een dag slapen, je kunt je nergens meer toe zetten. Je kunt je ene been niet voor het andere zetten.

Langzaamaan en ongemerkt is al je energie verdwenen. Hoe graag je ook wilt, het lukt je gewoonweg niet meer om tot iets te komen. Je bent totaal uitgeput.

Een burn-out is voor “watjes” hoor ik mensen wel eens zeggen. Allesbehalve waar!. Mensen met een burn-out zijn echte doorzetters. Het zijn bikkels, topsporters. Mensen waar we grote waardering voor moeten hebben. Ondanks de lichamelijke signalen zijn ze maar doorgegaan; er steeds maar weer een tandje bijgezet en een stapje harder gaan lopen, tegen hun grenzen gevochten. 

 Hoe voorkom je dat je een burn-out krijgt of hoe kom je hier uit?

Heb je chronisch stressverschijnselen dan doe je er goed aan zo snel mogelijk tot actie over te gaan.

Voor de meeste mensen lukt dit niet zonder professionele begeleiding van bijvoorbeeld een Stress&Burn-out coach

Om van chronische stress of een burn-out te herstellen moet je verschillende fasen door:

Fase 1 Opladen

  • Het krijgen van inzicht in jouw stress signalen en deze accepteren.
  • Het ontdekken van je stressbronnen. Wat zijn mogelijke oorzaken dat je energie verliest?
  • Wat kun je nu al aanpassen waar je energie van krijgt?

Fase 2 Oplossen 

  • Wat is jouw leefstijl en hoe ziet je dagritme eruit? Wat wil je hierin veranderen?
  • Wat zijn je ambities, hoe kun je anders met je emoties omgaan?
  • Wat zijn jouw talenten, belangrijkste waarden en wat is je missie?
  • Wat zijn jouw behoeften en waar liggen jouw grenzen?

Fase 3 Oppakken

  • Terugkeer naar het werk
  • Terugvalpreventie

Heb je regelmatig stressklachten of zit je in een burn-out?

Neem dan, geheel vrijblijvend, contact met me op en voorkom dat je in een burn-out terechtkomt of ik help je er zo snel mogelijk uit te komen als je er inzit. Als Stress&Burn-out coach ben ik opgeleid om jou op professionele wijze te begeleiden bij jouw herstel.

Een eerste afspraak is altijd gratis.

Doe ook eens een gratis test op https://www.123test.nl/burnout/

En bekijk onderstaande video.

In BEWEGING

Rosmolenlaan 1, 3447 GL  Woerden (Bezoekadres)

BTW ID: NL004228049B53

KVK: 86312065

nobco-logo-share
EQA-EMCC-Logo
logo-ktno